Uno modelleri ve Moderatörün seçimi;

Unocan’lar, Koç grubunun Aziz Türk milletine attığı kazıklardan bir yenisi olarak ülkemizde Tofaş fabrikalarında Kuş serisi üretime alternatif bir model olarak üretilen Tempra-Tipo serisiyle beraber Fiat lisansıyla üretilmiştir. Tempra sedan büyük kasa Abi, Tipo hatchback fırlama ortanca kardeş, Uno ise uslu hatchback küçük kardeştir. Ticari strateji adı altında yapılan işgüzarlıkla, Tofaş fabrikalarında üretilmek için seçilen Fiat lisanslı modeller, öncelikle soyulmaktadırlar. Ne demek soyulmak derseniz, modelin tüm aksesuar ve donanımları, aslında üst modellerinde bulunan aksesuar ve donanımları olmadan üretilmektedirler, üretilen her model yılından sonraki yıllarda bir önceki modele bir veya birkaç aksesuar ve donanım ekleme yapılarak yeni modelmiş gibi piyasaya sürülmüştür. Sadece bu Fiat modellerinde değil Renault’un ülkemizdeki üretimlerinde ve diğer markaların üretimlerindede aynı şeyi tespit ettim, ancak Tofaş üretimlerinin ülkemizdeki ilk otomobil üretimleri olduğunu ve bu üretilen araçların ülkem vatadaşlarının parası alınarak satıldığı gerçeğiyle Koç grubunun bu durumu iliklerine kadar sömürdüğünü biliyorum-biliyoruz, bu konudaki otoriterlerde bunu doğrulayacaklardır. Otomobiller seri üretimlerdir ve her parça birbirinin aynısı olarak kalıplarda üretilip montajı gerçekleştirilir, seri üretimlerde önceden üretime karar verilmiş Teknik resimler ile sonradan geliştirmeler eklenebilir, bu geliştirmelerde eklenen aksesuar ve donanımlar yeni bir model ortaya çıkarır, bu doğaldır, fakat; Tofaş fabrikalarında üretilen bu ilk modeller Fiat lisansı ile daha önce başka ülkelerdeki fabrikalarda üretilmiş modellerdir, yani yeni değillerdir, hadi diyelim ki bunu da geçtik, en önemli kanıtım şudur ki, bir sonraki modelde sanki yeni çıkmış gibi lanse edilen aksesuar ve donanımın, aslında önceki modellerde kaporta üzerinde montaj yerlerinin mevcut olduğu tespitimdir!… Bunu Teknik otoriteler bilmekte olup olay Global Ticaret savaşlarında bir zorunlulukmuş gibi lanse edilmektedir, Ben buna itiraz ediyorum, ülkemiz vatandaşları aptal yerine konulmuş ve kandırılmıştır!… Bu durum Amerikanın eski teknoloji silahları ülkemize kakalamasıyla aynı şey değildir, Tofaş yerli sermayedir, yerli sermayenin kendi vatandaşına yapıtığı bu haksızlık Ticaret değildir!…

Uno 60 – Uno 60S Motor teknolojisi eskidir, parça sorunu vardır, 1.1 motor ile yokuşlarda çekmemesi, az yakıt yakması nedeniyle gözardı edilir, camlar manueldir, koltukları rahat değildir, vites konsolundaki plastik aksam daha yalındır eldivenlik yoktur, gösterge panelinde devir saati yoktur, ateşleme sistemi gelişmiş değildir, direksiyon simidi daha basittir, sis farları yoktur, far yıkama yoktur, aynalar boyasızdır, çamurluk dodikleri yoktur, marşbiyel bakaliti yoktur, jantlar basittir.

Uno 70 – Uno 70S Karbüratörlü tutulan modeldir, LPG uyumluluğu nedeniyle iyidir, arızalansa da sanayi ustaları tarafından tamir edilebilirler.

Uno 70SX – Uno 1.4ie Enjeksiyonlu modeldir fakat LPG uyumsuzdur. Sanayi ustaları tarafından teknik bilgi yetersizliğinden demeyelim de, Üretici desteği yoksunluğundan dolayı, sık arıza yapar ve birçok ustada yanlış tedavi sonucu arızayı çözemez, Aslında bu modelde kullanılan motor, Tempra motor diye de geçer, O yıllarda geliştirilen Tek Nokta Enjeksiyon Benzinli Tip Motordur, bir Enjeksiyon Beyni vardır,

Kategoriler: FİAT UNO

0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir